כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית מדויקת עולה פחות ומוֹכרת יותר

פתרונות ניהול תוכן מלאים לעסקים, לארגונים ולמוסדות: 

תמיכה ועזרה ביצירת ערכי ויקיפדיה: כתיבה, עריכה והדרכה
ניהול אתרי אינטרנט
ניהול הפעילות ברשתות החברתיות
עריכת לשון
כתיבה שיווקית – אונליין ואופליין

ספרי תדמית למפעלים, למוסדות או לאנשי תעשייה וניהול: החל מעריכת תחקירים וראיונות – ועד הפקת הספר, הדפסתו ו/או המרתו לספר אלקטרוני.

אעשה זאת עבורכם כדי שאתם לא תצטרכו: לכתוב כדי למכור – עניין, מסר, פשטות, שיווקיות, בידול והנעה לפעולה

מטרת הכתיבה השיווקית היא להעביר את המסר שלכם בצורה אפקטיבית, ממוקדת ומניעה לפעולה.
היא צריכה לספק מענה מדויק לצורך של הלקוח שלכם, לשכנע אותו לפנות אליכם או לקנות מכם.
טקסט שיווקי, להבדיל מאחיו הספרותי, הוא טקסט שאמור לגרום לקורא אותו לפעול: לקנות, למכור,
לסמס, לגלוש, להקליק, להצטרף, להצביע…

איך אוכל לעזור?

בעבודה משותפת:

  • ראשית נגדיר בצורה המדויקת והממוקדת ביותר את המוצר או השירות שלכם: מה מייחד אותו ממוצרים דומים של חברות אחרות? מה מייחד את החברה שלכם? מהם היתרונות הבולטים שלכם?
  • לאחר מכן נגדיר מיהם הלקוחות שלכם. ייתכן שישנם כמה סוגי לקוחות טובים לעסק שלכם, חשוב לברר מהם.
  • נאפיין את צורכי הלקוחות שלכם – מהם הצרכים שלהם שעליהם המוצר או השירות שלכם יכולים לענות?

נחליט איך לפנות אליהם באיזו שפה להשתמש, איך הם רגילים או מצפים שיתייחסו אליהם?

  • נבדוק מה גורם ללקוחות שלכם לפעול, הרי תמיד ישנה סיבה להתנהגות שלנו – רגשית, מוסרית, חומרית האם זה הצורך שלו ליהנות מפעילות? האם זה הרצון שלו להיות בקדמת הטכנולוגיה? האם זו התחושה שהוא יהיה אדם טוב יותר? או אולי כדי שהסביבה תעריך אותו?

בסופו של התהליך אכתוב עבורכם את התוכן ואת הטקסטים בהתאם לסעיפים הללו כך שהלקוח יקלוט את המסר ולא יפספס אותו, שהמידע יעבור אליו מבלי שיתבלבל מעודף מילים וריבוי מסרים, על מנת שהכתיבה תמשוך את תשומת לבו, למרות עומס המידע האינסופי שיש ברחבי הרשת.

לא כל אחד יכול לכתוב לכל אחד

בכתיבה, כמו בבישול, נאמר, כל אחד אוהב משהו אחר, וכדי לספק את כולם דרושה מיומנות גבוהה ויכולת הבנה של צורכי הלקוח. הכתיבה משתנה בהתאם לקהל היעד, מסונכרנת לתוכן ומופנית ללקוח, וכך המסר זורם ועובר בטבעיות.
זו המיומנות שלי – יצירת תכנים המותאים לקהל היעד והמעבירים את המסר באופן האפקטיבי ביותר.

בטוויטר צייץ, בפייסבוק…

כל פורמט דורש תוכן שונה: מתומצת וקולע ברשתות החברתיות, קולח ומפורט ברשימות התפוצה,

מנומק, דעתני ומעצים בספרי התדמית.
אייצר עבורכם תוכן מדויק, מהודק ואפקטיבי,
מותאם לפורמט השיווקי שלכם,
שיעביר את המסר לקהל היעד שלכם,
ועם אפקט ברור שמוֹכר.

אז מה עושים עכשיו?


צריכים אסטרטגיה שיווקית חדשה?

יוצרים רשימות תפוצה ללקוחות?
כותבים הזמנות, דואר שיווקי?
צריכים פרופיל חברה חדש?
זקוקים לעריכה לשונית?

פנו אלי, אני לרשותכם.

פתרונות ניהול תוכן מלאים לעסקים, לארגונים ולמוסדות:

ניהול אתרי אינטרנט
ניהול הפעילות ברשתות החברתיות
כריית תוכן
כתיבה שיווקית – אונליין ואופליין
עריכת לשון
תמיכה ועזרה ביצירת ערכי ויקיפדיה
ספרי תדמית למפעלים, למוסדות או לאנשי תעשייה וניהול: החל מעריכת תחקירים וראיונות – ועד הפקת הספר,
הדפסתו ו/או המרתו לספר אלקטרוני.


  • אז איך מתחילים?
  • כמה לכתוב בלי להעמיס יותר מדי, איך להעביר את המסר?
  • איך לבדל אתכם מהמתחרים?
  • איך לעניין את הלקוח ולגרום לו להישאר ולקרוא את הטקסט עד תומו?
  • איך להניע אותו לפעולה?

מתחילים בהתחלה

יש לכם מוצר או שירות שאתם מאמינים בהם, אתם יודעים שאנשים רבים יפיקו מהם תועלת רבה,
טרחתם רבות כדי לפתח ולייצר אותם, אולי ליצור משהו שונה, אבל עכשיו צריך לעניין
את הלקוחות – איך הם יידעו על המוצרים שלכם? איך יבינו מה התועלת שיפיקו מהשירות
הייחודי שלכם? איך יידעו למה הם צריכים אותו?
חשוב להתחיל נכון על מנת שלא לאבד את הלקוח, שלא יוותר כבר בפסקה הראשונה.

אז איך מתחילים בכתיבה? התחילו במוצר או בשירות שלכם, בקצרה, בכתיבה פשוטה וברורה, מדויקת.
אל תלכו סחור סחור, אל תנסו לשעשע בציטוטים מיותרים, אל תעמיסו בניסוחים מיותרים ומליציים.
הלקוח צריך לדעת כבר בהתחלה, כבר עם קריאת הכותרת, מה אתם מציעים,

לאחר מכן יהיה מקום לפרט קצת יותר על מהות השירות או על יתרונות המוצר שלכם.

 
 

איך נעביר את המסר?

יש לכם מוצר או שירות שאתם מאמינים בהם, אתם יודעים שאנשים רבים יפיקו מהם תועלת רבה,
טרחתם רבות כדי לפתח ולייצר אותם, אולי ליצור משהו שונה, אבל עכשיו
צריך לעניין את הלקוחות – איך הם יידעו על המוצרים שלכם? איך יבינו מה התועלת
שיפיקו מהשירות הייחודי שלכם? איך יידעו למה הם צריכים אותו?
התשובה היא: בדרך שבה תעבירו להם את המסר.

אז איך לעשות את זה? המסר צריך להיות כמו התשובה לשאלה שלנו: שמרו על פשטות.
ציינו כבר בתחילת הטקסט מה אתם מציעים, את מהות השירות שלכם, או המוצר שלכם.

בקצרה ובמילים פשוטות. על הלקוח להבין כבר בקריאת הפסקה הראשונה,
כבר בקריאת הכותרת, מה אתם מציעים.
את כל השאר תוכלו לכתוב לאחר מכן, לפרט ולתאר, אך המסר צריך להיות ברור ונהיר כבר בתחילת המסמך.

תוכלו לבחור את המסר העיקרי שלכם, את הטיעון המרכזי בעד המוצר שלכם,
שציינתם בפסקה הראשונה ו/או בכותרת, ולפתח אותו בהמשך, בפסקאות הבאות.

 
 

זה כל ההבדל

יש לכם מוצר או שירות שאתם מאמינים בהם, אתם יודעים שאנשים רבים יפיקו מהם תועלת רבה,
טרחתם רבות כדי לפתח ולייצר אותם, אולי ליצור משהו שונה, אבל עכשיו צריך
לעניין את הלקוחות – איך הם יידעו על המוצרים שלכם? איך יבינו מה התועלת
שיפיקו מהשירות הייחודי שלכם? איך יידעו למה הם צריכים אותו?
בדלו עצמכם מהמתחרים – הלקוחות כבר יגיעו.

לשם מה צריך בידול? הלקוחות רוצים ערך מוסף למוצר שהם קונים, משהו מיוחד עם השירות שהם מקבלים,
אם תציעו את "השירות הרגיל", מה יגרום ללקוח להעדיף אתכם על פני עשרות המתחרים שלכם?
הציעו את הערך המוסף הזה למוצר שלכם, את התוספת הקטנה הזו שאין למתחרים שלכם.

את הטיפים הקטנים שיתלוו לשירות שלכם, כך תצרו אמון בקרב הקהל שלכם, כך תוכלו למכור יותר,
ולקבל גם הערכה ופרגון מהלקוחות, שיביאו עמם לקוחות חדשים.

 
 

לעורר עניין – ולמכור

יש לכם מוצר או שירות שאתם מאמינים בהם, אתם יודעים שאנשים רבים יפיקו מהם תועלת רבה,
טרחתם רבות כדי לפתח ולייצר אותם, אולי ליצור משהו שונה, אבל עכשיו צריך
לעניין את הלקוחות – איך הם יידעו על המוצרים שלכם? איך יבינו מה התועלת שיפיקו
מהשירות הייחודי שלכם? איך יידעו למה הם צריכים אותו?
עוררו את הסקרנות של הלקוח, שימצא עניין בכתיבה.

טקסט שיווקי, כמו כל טקסט אחר, לא ייקרא אם הוא לא יעניין. חישבו על הלקוחות שלכם כאל קהל קוראים לכל דבר.
כמו כולנו הם צריכים למצוא עניין בכתוב – אם בשל המוצר או השירות שלו הם זקוקים, ואם בזכות הכתיבה הקולחת,
החלוקה הנכונה לפסקאות, המשפטים שבנויים היטב תחבירית וכולי.
כתבו לעניין, סגננו בעדינות אך לא יותר מדי, הרי הטקסט צריך להוביל את הלקוח לקנייה,
לא למועמדות לפרס ספרותי.
בנו את הכתיבה שלכם באופן כזה שיגרה את הלקוח להמשיך ולקרוא עד סוף הטקסט,

הציעו לו את המסר השיווקי, את המוצר שלכם, בעטיפה יפה של מילים שפונות ישירות ללקוח שאתם מעוניינים בו,
ונסו להובילו למקום שבו אתם רוצים שיהיה – בחנות המקוונת שלכם, בדף מועדון הלקוחות, או בעמוד 'צור קשר' באתר שלכם.

 
 

להניע לפעולה – ולמכור

יש לכם מוצר או שירות שאתם מאמינים בהם, אתם יודעים שאנשים רבים יפיקו מהם תועלת רבה,
טרחתם רבות כדי לפתח ולייצר אותם, אולי ליצור משהו שונה, אבל עכשיו צריך לעניין
את הלקוחות – איך הם יידעו על המוצרים שלכם? איך יבינו מה התועלת שיפיקו מהשירות
הייחודי שלכם? איך יידעו למה הם צריכים אותו?

הניעו את הלקוח לפעולה: שיקנה את המוצר שלכם, או ישתמש בשירות שלכם, יצטרף למועדון הלקוחות, ולא פחות חשוב,
ימליץ עליכם בפני קהל לקוחות חדש.

כתבתם את המסמך שלכם נכון, כלומר פתחתם בכתיבה ישירה על השירות שלכם על מנת שהלקוח יבין מיד במה מדובר,
העברתם את המסר השיווקי שלכם בצורה מיטבית, הצלחתם לבדל עצמכם מהמתחרים כדי לגרום ללקוח
להעדיף אתכם על פניהם, כתבתם טקסט מעניין ומסקרן שגורם ללקוחות לקרוא אותו עד תומו –
עכשיו נותר לעשות את ה"פוש" הסופי ולהניע את הלקוח לפעולה על מנת שיקנה את המוצר שלכם,
וחשוב לא פחות, שיביא עמו לקוחות חדשים שלא שמעו על אודותיכם עדיין.
פנו נכון ומדויק לקהל היעד שלכם, הסבירו לו בבהירות מדוע טבעי ונכון עבורו לקנות את המוצר שלכם,

מה הערך המוסף שיקבל, איזה שירות אתם מציעים כתמיכה.

המכירות שלכם יעלו אם תצליחו לגרום ללקוחות שלכם להיות אקטיבים, לחתור לקניית המוצר שלכם,
להעדיף אותו על פני מוצרים דומים אחרים שקיימים בשוק. איך? תנו לו, לדוגמה, להתנסות בחינם במוצר או בשירות לתקופה מוגבלת, הראו ללקוחות שלכם שאתם עומדים במאת האחוזים מאחורי המוצר שלכם ומאמינים בו – וכך תוכלו ליצור נאמנות של הלקוחות לשירות שלכם, שיקנו שוב ושוב את המוצרים שלכם, ושימליצו עליכם לאחרים.